Afskaf Licens

AfskafLicens.DK - & facebookgruppen "Afskaf Licens - 100.000 imod Medielicens!"

Jeg er en borger i Sønderjylland der på et tidspunkt måtte spare på pengene, så derfor valgte jeg at afskaffe mit tv og min radio, og ville nedsætte min internethastighed til under 256 K, som DR-licens har defineret som grænse for licensbetaling. Det viser sig så at min internetudbyder ikke kan levere en forbindelse der er lavere end 256 K. Jeg har undersøgt sagen, og der er ingen andre udbydere der kan levere en lavere hastighed hvor jeg bor. Desuden udtaler min egen udbyder, at det reelt ikke er realistisk at tro at en forbindelse på 256 K kan streame, da en halv times udsendelse på nettet kan tage flere timer at downloade med den hastighed. Jeg brugte på det tidspunkt kun nettet til mails, netbank o.l., og ønskede at spare hvor jeg kunne, men når der nu ikke er mulighed for en forbindelse der er lavere i mit område, hvorfor skal jeg så tvinges til at betale for ydelser jeg ikke ønsker? For fjernsyn og radio bliver der jo ikke noget af uden apparaterne. Det er jo ikke min skyld at der ikke er nogen udbyder der kan levere en lavere hastighed, hvorfor skal jeg betale for det? Når politikerne har besluttet, at licenspligt starter ved 256 K, så burde de først have sikret sig at alle borgere i hele landet via udbyderne har mulighed for at vælge en lavere hastighed, så vi borgere selv kan vælge hvad vi betaler for. Politikerne har fastlagt en hastighedsgrænse der for det første ikke reelt kan bruges til streaming, og for det andet ikke kan underbydes overalt i landet. Dette mener jeg ikke burde ignoreres, men ændres, hvem skal jeg sende denne klage til?

På forhånd tak, og med venlig hilsen,
en medborger..

Svar på Dette

Svar på Denne Debat

hej

du kan anskaffe dig en trådløs USB stik så kan du undgå licensfar og du får mere ud af det man hænger på nettet som man kalder det unden at sku betale
det hele kan købes i alle forretninger og du skal selv sætte det op det er nemt det hele følger med på dansk :0)
jeg har selv os dette produkt
knus en medborger som ikke vil betale for noget
som jeg skal bruge fordi junior skal bruge det til skolearbejde (fordi han er ordblind)samt post fra skolen så er man tvunget til net
syntes sku det er dyrt det medialicens især når man er pensinist (ny lov) samt enlig mor

Svar på Dette

Hej igen folkens, så har jeg fået svar fra kulturministeriet:

"Tak for din henvendelse.
Jeg kan oplyse at bestemmelsen om at sammenknyttte licensbetalingen med båndbredden på internetadgangen blev tilføjet for ikke at pålægge medielicens på pc’er, der alene blev anvendt som udvidede tekstbehandlingsapparater. Medielicensen skulle således alene påhvile pc’er, som også kunne modtage og gengive billedprogrammer og –tjenester.

Den teknologiske udvikling er imidlertid gået stærkt, og det vil i den kommende tid blive overvejet, om der er behov for at ændre den oprindelige grænse på 256 kbit.

Med venlig hilsen
Katja Just Maarbjerg"

Svar på Dette

En trådløs USB? Jeg tror der er et par ting du har misforstået omkring licenspligtige apparater. Men meget godt forsøgt, selvom jeg stadig ikke mener at folk bør betale licens selvom de ejer licenspligtige apparater.

Svar på Dette

æhm kan da godt skære det ud i pap har en bb og får at komme på nettet skal man jo bruge nettet og det er sku dyrt når man os skal betale licens ved siden af jeg betaler kun for nettet og ik til licensfar :0)
sårn har jeg gjordt siden jeg flyttede hjemmefra men tv bruger ik brugt til andet end spil over PSP3 vi ser intet tv og syntes det er for dårligt når det ik virker at man skal betale for noget som man ik har vi bruger for det meste nettet til alt pga mine børn de bruger det til skolen og jeg læser posten
kan ikke fatte man skal tvinges til at betale til antenneforeningen og licensfar oveni samt det net man har det er jo dobbelt betalingen derfor nægter keg at betale dobbelt for noget jeg ik modtager

Henrik Wils said:
En trådløs USB? Jeg tror der er et par ting du har misforstået omkring licenspligtige apparater. Men meget godt forsøgt, selvom jeg stadig ikke mener at folk bør betale licens selvom de ejer licenspligtige apparater.

Svar på Dette

Til "Enlig Mor": Hejsa, jeg tror det som Henrik mener er, at selvom du bruger mobilt bredbånd (via en USB-hub), så er du stadig forpligtet til at betale licens.. Det er nemlig ligemeget hvordan du kommer på nettet, sålænge du bruger nettet er du forpligtet til at betale licens.. Hej-hej..

Svar på Dette

d. 6. marts kl 12 DR byen til Christiansborg

Henrik Wils said:
Ja det er smart tænkt af DR. Efter gen-indførelsen af licensen i form af "Medielicens" har de gjort det umuligt for praktisk talt alle normale mennesker at undgå licensen. Jeg kan følge din frustration og ville også ønske at jeg havde een at klage til - Desværre er dette politikerne som man jo blot kan bruge sin demokratiske stemme imod (hvilket også er svært da kun Ø og LA er imod licensen).

Dermed mener jeg at du bør følge Lars' råd og kæmpe med civil ulydighed med os andre imod DR's licenspolitik. Afmeld licensen med argumentet at du ikke ejer licenspligtige apparater (det har du jo allerede gjort dit bedste for at opnå) og ignorer DR's licensinspektører når de ringer eller banker på din dør.

Der er arrangeret en demonstration i Marts som du kan læse mere om på Lars' facebook grupper.

Svar på Dette

Svar på Dette

RSS

Om Afskaf Licens

Donationer:
Reg. 3306
Konto: 4230840660

Donér sikkert via paypal:

© 2010   Oprettet af Joel

Badges  |  Report an Issue  |  Privat  |  Terms of Service

Log ind for at chatte!